Vi är färdiga! Trodde vi...

Ok, vi tar det här i omvänd ordning mot vad som inträffat den senaste tiden. Klockan 12:00 i söndags stod vi förvånade i ett garage och sa "Det verkar som om vi är färdiga... Är det verkligen möjligt?". Efter att ha slagit ihop våra kloka huvuden så att blodet skvätte kom vi fram till så var faktiskt fallet. Vi hade då gjort det sista med bensintaken som hade en tendens att ge ifrån sig en omisskänlig doft av bensin.

För att komma åt problemet så angrep vi bagaget med en konservöppnare för att få en liten inblick i vad som var orsaken. Tja, luftningsslangarna var av och det var ett hål i tanken strax över skarven. Kunde detta vara problemet? Efter att ha fått tag på ett fantastiskt tätningsmedel som inte går att få tag på i någon affär inte ens på svarta börsen så angrep vi problemet. Jag skulle åka iväg och hämta en ny bilstereo, den tredje i ordningen, så jag lämnade 2 molokna grabbar i garaget.

När jag kom tillbaka till garaget var de mycket gladare! Det berodde inte huvudsakligen på framgångarna med tätningen utan tätningsmedlets inverkan på nervsystemet... Bra grejer det här! Alla varningstexter på tuben till tätningsmedlet var uppenbarligen helt korrekta :)

Så där var vi alltså, klockan 12 i söndags, alla lika glada i hågen och tämligen övertygade om att vi var klara och i god tid dessutom. En nackdel med tätningsmedlet var att det behövde 2 dagar att härda fullt ut och i tisdags fick jag ett telefonsamtal från Danne som skulle göra ett täthetsprov när härdningen var klar.

Jag: Ok, säg inget dumt nu...
Danne: Den läcker som ett såll...

Jag letade i nu i de allra djupaste skrymslena efter svordomar att beskriva situationen. Bajsprutt!!! Men är vi såna som ger upp? Nej, har man slagit yxan i båten får man ro som fan! Lite senare ringde Danne upp och meddelade att han hittat en B+ tank på en skrot här i Linköping, bokad och klar. Så resan mot startlinjen fortsätter!

Var tät nu tankjävel!


Så i detta nu sitter de övriga 3 i teamet i ett garage med varsitt sugrör och tömmer den gamla tanken. Om allt går som det ska bör den nya tanken vara på plats under kvällen och ett hoppfullt täthetsprov kan göras igen. Önska oss lycka till!

Avsikten var att redovisa övrig progress i projektet i det här inlägget men tyvärr glömde jag kabeln till kameran hemma så det kommer en ny rapport under morgondagen.

/Bowe, teamchef (?) Team Tower Of Power 1

Kommentarer
Postat av: Danne L

Den rapporten ser vi fram emot! Jag tror mig veta en del av innehållet :-)

2011-03-23 @ 22:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0